1.
Kan ik eerst een kijkje nemen, voordat ik onze organisatie aanmeld?
addIedereen kan een gratis proefaccount aanmaken op derisicoach.nl. Hiermee heb je beperkt toegang tot de modules en activiteiten, zodat je een beeld krijgt van hoe de Risicoach er uit ziet en wat je er van kunt verwachten.
Om toegang te krijgen tot alle content van de online leeromgeving, kan een organisatie-account aangemaakt worden.
2.
Hoe meld ik onze organisatie aan?
addVanuit het gratis proefaccount (dat je dus altijd eerst moet aanmaken) kan je jouw organisatie aanmelden. Volg deze stappen:
- Log in bij de Risicoach (gratis proefaccount)
- Ga naar ‘Mijn account’ (door rechtsboven op je voornaam te klikken, of in de paarse navigatiebalk rechts onderin te klikken)
- Klik op ‘Ik wil mijn organisatie aanmelden’
- Vul alle velden in, die nodig zijn voor de facturatie.
- 5. Vanuit het organisatie-account kan je meerdere locaties aanmaken. Bedenk dus hoeveel medewerkers op elke locatie met de Risicoach gaan werken en vul het totaal aantal accounts in. Je ziet meteen welk bedrag daarvoor gerekend wordt.
- Als je alles ingevuld hebt, klik je op ‘Aanmelden’.
- De aanmelding wordt gecontroleerd door een collega van VeiligheidNL. Dit kan maximaal 5 werkdagen duren, maar dit doen wij zo spoedig mogelijk. Na activatie van het organisatie-account ontvang je nog een bevestiging met meer informatie.
- Jij bent de organisatie beheerder, en kunt vervolgens locaties aanmaken en collega’s uitnodigen als locatie beheerder of als standaard Risicoach gebruiker.
3.
Ik mag geen bestelling plaatsen voor mijn organisatie. Hoe kan ik dan toch zorgen dat wij met de Risicoach gaan werken?
addBen jij niet bevoegd om namens jouw organisatie bestellingen te plaatsen (en dus een bedrag uit te geven)? Kies dan vanuit je gratis proefaccount onder ‘Mijn account’ voor de optie: ‘Ik wil mijn leidinggevende op de hoogte stellen van de Risicoach’. Vul daar naam en mailadres van de collega die wel bevoegd is in, en diegene ontvangt een bericht namens jou. Het werkt dan wel goed om deze collega hier ook nog even persoonlijk op aan te spreken, zodat je jouw enthousiasme nogmaals duidelijk kan maken.
4.
Kan ik later mijn bedrijfsgegevens nog wijzigen?
addJe kunt als organisatie beheerder op elk moment de bedrijfsgegevens aanpassen. Dit doe je door in ‘Mijn account’ te klikken op de drie puntjes (…) rechts van de organisatienaam. Pas de gegevens aan die je wilt wijzigen en klik op ‘Opslaan’.
5.
Hoe maak ik een of meerdere locaties aan?
addJe kunt als organisatie beheerder een of meerdere locaties aanmaken in jouw organisatie. Voor elke locatie moet minimaal 1 account beschikbaar zijn. Voorbeeld: als je twee accounts hebt aangeschaft, kan je maximaal twee locaties aanmaken. Je maakt een locatie aan door in ‘Mijn account’ te klikken op de drie puntjes (…) rechts van de organisatienaam en vervolgens op ‘Locatie aanmaken’. Vul de naam van de locatie in en het aantal accounts dat je aan deze locatie wilt toewijzen, en klik op ‘Aanmaken’. Je krijgt een melding als je het maximale aantal accounts hebt bereikt.
Alle locaties worden zichtbaar onder de organisatienaam. Door op het V-teken achter een locatie te klikken, kun je een andere locatie selecteren.
6.
Hoe nodig ik medewerkers uit voor de Risicoach?
addJe kunt medewerkers uitnodigen vanuit de organisatie (niet gekoppeld aan een locatie) of vanuit een specifieke locatie. Dit doe je door op ‘Medewerkers toevoegen’ te klikken onder de organisatienaam of door dit te selecteren vanuit de drie puntjes (…) achter een locatie. Vul het e-mailadres van de medewerker(s) in en klik op ‘Verzenden’. Het maakt niet uit of die medewerkers al een gratis proefaccount hebben of nog geen account. Als zij al aan een andere organisatie of locatie gekoppeld zijn, dan kan je ze niet uitnodigen.
De medewerkers krijgen op het ingevoerde, unieke mailadres een uitnodiging voor de Risicoach. Zolang zij die uitnodiging niet geaccepteerd hebben, staat er ‘In afwachting’ achter de betreffende medewerker. Je kunt op elk moment de uitnodiging intrekken, door op het rode kruisje achter de medewerker te klikken. Op een later moment kan je de locatie waar een medewerker onder hangt nog toevoegen of aanpassen.
Nadat een medewerker de uitnodiging geaccepteerd heeft, is deze medewerker standaard ‘Risicoach medewerker’ en heeft deze toegang tot de volledige content van de Risicoach. Wil je een medewerker aanwijzen als locatie beheerder, dan kun je de rol achter de medewerker aanpassen en dit opslaan. Als locatie beheerder kan een medewerker de voortgang zien van alle medewerkers onder de betreffende locatie (dus niet onder alle andere locaties). Ook kan de locatie beheerder medewerkers uitnodigen.
7.
Hoe kan ik (of een medewerker) een uitnodiging voor de Risicoach accepteren?
addAls je een uitnodiging krijgt van de organisatie beheerder of een locatie beheerder, dan kun je op de link in de mail klikken om deze te accepteren. Als je al een gratis proefaccount hebt, dan kun je inloggen en daarmee accepteer je de uitnodiging direct. Als je nog geen account hebt bij de Risicoach, dan maak je eerst een (gratis proef)account aan. Als je daarna nogmaals op de link in de uitnodiging klikt en inlogt, heb je de uitnodiging ook geaccepteerd. Vanaf dat moment heb je toegang tot alle content in de Risicoach.
8.
Hoe kan ik medewerkers van een locatie naar een andere verplaatsen?
addDit kan je als organisatie beheerder eenvoudig doen door in de lijst ‘Alle medewerkers’ (button onder de organisatienaam) de betreffende medewerker op te zoeken en de locatie aan te passen. Vergeet dit niet op te slaan. Als je een medewerker van een locatie naar een andere locatie verplaatst, verplaatst ook het account mee naar die locatie. Die krijgt dus een extra account en de andere locatie een account minder.
9.
Ik wil een locatie meer accounts geven en een andere locatie minder. Kan dat?
addZolang nog niet alle accounts in gebruik zijn (dus aan medewerkers gekoppeld), kan je als organisatie beheerder bij een locatie accounts in mindering brengen en bij een andere locatie accounts toevoegen. Dit doe je door in ‘Mijn account’ achter een locatie op de drie puntjes (…) te klikken en daar het aantal accounts te verminderen of verhogen.
10.
Ik heb medewerkers toegevoegd aan locaties, maar moet nog accounts over hebben. Toch kan ik geen medewerkers meer uitnodigen. Hoe kan dat?
addHet kan zijn dat een medewerker niet gekoppeld is aan een locatie, maar wel onder de organisatie hangt. Dit kan je als organisatie beheerder zien door in ‘Mijn account’ onder de organisatienaam op ‘Alle medewerkers’ te klikken. Daar zie je alle medewerkers die een account ‘gebruiken’. Ook zie je daar of medewerkers nog niet aan een locatie gekoppeld zijn.
11.
Kan ik later het aantal accounts voor mijn organisatie nog verhogen?
addAls je het aantal accounts wilt wijzigen voor jouw organisatie, kan je een mail sturen naar risicoach@veiligheid.nl. Geef hierin aan wat je wilt wijzigen en voor welke organisatie je dat wilt wijzigen. We zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen hierover.
12.
Wat is het verschil tussen de organisatie beheerder en een locatie beheerder?
addDe organisatie beheerder kan bedrijfsgegevens wijzigen, locaties aanmaken, de beschikbare accounts verdelen onder de locaties, medewerkers uitnodigen en locatie beheerders aanwijzen. Ook kan deze persoon van alle medewerkers onder de organisatie de voortgang bekijken. Een locatie beheerder kan voor de eigen locatie medewerkers uitnodigen en van alleen deze medewerkers de voortgang bekijken.
13.
Ik wil voor meerdere locaties de locatie beheerder zijn. Kan dat?
addDat kan niet, alleen als je meerdere e-mailadressen hebt. Je kunt met een e-mailadres maar onder één locatie vallen. We adviseren je om in dit geval de organisatie beheerder te vragen om jou ook organisatie beheerder te maken. Dan kan je namelijk voor alle locaties van de organisatie medewerkers uitnodigen en de voortgang bekijken.