Klantenservice

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over webshop bestellingen en aanmeldingen voor events, trainingen en e-learnings. 

Bestellen van fysieke producten

Hoe werkt het bestellen van een product?

Bestellen van fysieke producten doe je in 4 stappen:

  1. Zoek het product op de website en klik op de knop ‘Bestellen’. De winkelwagen verschijnt in beeld. Klik op ‘winkelwagen sluiten’ als je meer producten wilt bestellen.
  2. Als je klaar bent met bestellen, klik je op de ‘Ik ga bestellen’ knop.
  3. Vul je gegevens in of log in als je al een account hebt.
  4. Controleer de bestelling en klik op de knop ‘Bestelling plaatsen’ als alles klopt.

Je krijgt op het scherm en per e-mail een bevestiging van je bestelling. Je producten en de factuur worden vervolgens naar je opgestuurd.

Kan ik ook telefonisch of per e-mail een product bestellen?

Nee, producten kun je alleen bestellen via de website. In verband met onze automatische verwerking van orders accepteren we geen bestellingen die buiten de website om worden gedaan.

Kan ik ook vanuit het buitenland een product bestellen?

VeiligheidNL levert alleen producten op een adres in Nederland.

Ik wil een grote hoeveelheid producten bestellen, kan dat?

Om technische redenen kunnen we maximaal 10 dezelfde producten per bestelling via de webshop accepteren. Om meer producten te bestellen, dien je een nieuwe bestelling te plaatsen. Neem contact op met klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina voor eventuele ondersteuning.

Kan ik mijn bestelling later nog ergens terugvinden?

Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail, waarin staat welke producten je hebt besteld. In deze e-mail staat ook het unieke ordernummer. Het is daarom verstandig om deze e-mail te bewaren.

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling. Wat moet ik nu doen?

Zodra je je bestelling plaatst, ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingse-mail. Heb je deze niet ontvangen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets misgegaan. Het kan zijn dat de e-mail in de ongewenste e-mail of spamfolder is beland. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact op met onze klantenservice onderaan deze pagina voor verdere ondersteuning.

Bestellen van digitale producten zoals e-learnings

Hoe werkt het bestellen van een e-learning?

Bestellen in 4 stappen:

  1. Zoek de e-learning op de website en klik op de knop ‘Bestellen’. De winkelwagen verschijnt in beeld. Klik op ‘winkelwagen sluiten’ als je meer producten wil bestellen.
  2. Als je klaar bent met bestellen, klik je op de ‘Ik ga bestellen’ knop.
  3. Vul je gegevens in of log in als je al een account hebt.
  4. Controleer de bestelling en klik op de knop ‘Bestelling plaatsen’ als alles klopt.

Je krijgt op het scherm en per e-mail een bevestiging van je bestelling. Je ontvangt kort daarna een aparte e-mail met inloginstructies en de factuur worden naar het opgegeven factuur e-mailadres opgestuurd.

Waarom moet ik factuurgegevens invullen voor een gratis e-learning?

We werken aan het automatiseren van aanmeld- en inlogproces van al onze online tools, waaronder het e-learning platform. De bedoeling is dat professionals met één VeiligheidNL account op alle online tools kunnen inloggen. Op dit moment zijn we in volle ontwikkeling daarvan en hebben we ervoor gekozen om het standaard webshop checkout proces ook toe te passen op gratis e-learnings. Dat betekent dat je ook voor een gratis digitaal product je facturatiegegevens moet invullen. Je ontvangt echter geen factuur en kunt gewoon gratis de e-learning volgen. Je facturatiegegevens worden ook niet opgeslagen in ons adminisatratiesysteem.   

Kan ik voor meerdere personen tegelijkertijd een e-learning bestellen?

Momenteel kun je maximaal 1 e-learning per keer bestellen. Dat komt omdat het account waarmee je de e-learning bestelt ook gebruikt wordt om in te loggen op de e-learning portal. 

Aanmelden voor trainingen, cursussen en bijeenkomsten

Hoeveel personen kan ik tegelijkertijd aanmelden voor een training, cursus of bijeenkomst?

Momenteel kun je per bestelling 1 persoon aanmelden. Wil je meer personen aanmelden, dan moet je per persoon een nieuwe bestelling plaatsen. Bij voorkeur met het e-mailadres van de deelnemer. 

Hoe werkt het aanmelden voor een training, cursus of bijeenkomst?

Aanmelden in 6 stappen:

  1. Zoek de training, cursus of bijeenkomst in de agenda
  2. Selecteer op de pagina van de training, cursus of bijeenkomst de gewenste startdatum aan en klik op de knop 'Inschrijven'.
  3. De winkelwagen verschijnt in beeld. 
  4. Als je klaar bent met bestellen, klik je op de ‘Ik ga bestellen’ knop.
  5. Vul je gegevens in of log in als je al een account hebt.
  6. Controleer de bestelling en klik op de knop ‘Bestelling plaatsen’ als alles klopt.

Je krijgt op het scherm en per e-mail een bevestiging van je aanmelding. 

Waar vind ik het aanbod van trainingen, cursussen en bijeenkomsten?

Het actuele overzicht van onze trainingen, cursussen en andere bijeenkomsten staat in de agenda. Hierin worden alleen trainingen en bijeenkomsten getoond waarvoor nog plekken beschikbaar zijn. Bekijk ook ons volledige aanbod opleidingen en events. 

Ik zie geen datum bij een training en zie ook niet wat het kost?

Het kan zijn dat alle startdata van een training volgeboekt zijn. Er staan dan geen data in het groene blok rechts op de pagina van de betreffende training. Kijk voor het volledige aanbod van beschikbare trainingen in onze agenda.

Welke voorwaarden hebben jullie voor trainingen, cursussen en bijeenkomsten?

Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.

Zijn er toelatingseisen voor trainingen, cursussen of bijeenkomsten?

Voor het volgen van sommige trainingen of cursussen is een bepaalde vooropleiding vereist. Op de pagina van de training of cursus, staan deze eisen vermeld. Bij twijfel is het aan te raden om contact op te nemen met de klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina. Voldoe je namelijk niet aan de eisen, dan is deelname helaas niet mogelijk en moeten we je aanmeldingen annuleren.

Hoe en wanneer krijg ik mijn accreditatiepunten?

Na het succesvol voltooien van de training of cursus, ontvang je een e-mail met verdere instructies voor het toekennen van accreditatiepunten.

Krijg ik accreditatiepunten voor mijn training?

Als een training is geaccrediteerd, dan kun je dat zien op de pagina van de betreffende training onder het kopje ‘accreditatiepunten’. Daar kun je onder andere zien hoeveel accreditatiepunten er worden toegekend per beroepsgroep. Voor verdere vragen hierover kun je ook terecht bij onze klantenservice.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Het is op dit moment alleen mogelijk om op basis van een factuur te betalen. Het is helaas nog niet mogelijk om producten online af te rekenen via bijvoorbeeld iDEAL of creditcard.

Wanneer ontvang ik de factuur van mijn product bestelling?

Na het plaatsen van een bestelling wordt deze door onze administratie verwerkt en ontvang je in de regel binnen 14 dagen de factuur op het opgegeven e-mailadres.

Wanneer ontvang ik de factuur van mijn aanmelding voor een training, cursus of bijeenkomst?

Vanaf 14 dagen voorafgaand aan de startdatum van een training, cursus of bijeenkomst ontvang je de factuur op het opgegeven e-mailadres.

Wanneer ontvang ik de factuur voor de bestelling van een e-learning?

Na het plaatsen van een bestelling wordt deze door onze administratie verwerkt en ontvang je in de regel binnen 14 dagen de factuur op het opgegeven e-mailadres.

Betaal ik BTW als ik iets koop bij VeiligheidNL?

VeiligheidNL is BTW plichtig. Alle prijzen op de website zijn exclusief 21% BTW. Tijdens het afrekenen wordt de BTW berekend en getoond.

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling. Wat moet ik nu doen?

Zodra je je bestelling plaatst, ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingse-mail. Heb je deze niet ontvangen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets misgegaan. Het kan zijn dat de e-mail in de ongewenste e-mail of spamfolder is beland. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact op met onze klantenservice via het formulier onderaan deze pagina voor verdere ondersteuning.

Verzenden en retourneren van product bestellingen

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces heb je de optie om een ander verzendadres op te geven.

Wat is de levertijd van de producten die ik heb besteld?

De levertijd is in de regel 5 tot 10 werkdagen, mits het gekozen artikel op voorraad is.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen en waarom?

We berekenen standaard € 7,95 verzend- en administratiekosten. 

Annuleren en wijzigen van product bestellingen

Hoe kan ik een bestelling van een product annuleren?

Je kunt je bestelling tot 14 dagen na het aankoopmoment kosteloos annuleren. Meld dit bij de klantenservice via onderstaand contactformulier en vermeld daarbij je naam- en adresgegevens en de gegevens van het bestelde product. Je krijgt het al afgeschreven bedrag binnen 30 dagen terug op je rekening gestort. Mocht de bestelling al zijn geleverd, dan komen de kosten voor het retour zenden van het artikel voor eigen rekening. Digitale producten kunnen niet worden geannuleerd.

Kan ik een bestelling van een product nog wijzigen?

Helaas kunnen bestellingen niet zomaar meer worden gewijzigd. Mocht je een fout in je bestelling ontdekken, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina. Voor efficiënte ondersteuning is het fijn als je je ordernummer en andere gegevens bij de hand hebt. Deze staan vermeld in de bevestigingse-mail.

Wat zijn de kosten van het annuleren van een bestelling?

Het annuleren van een bestelling is kosteloos. De kosten voor de retourverzending zijn echter wel voor eigen rekening.

Annuleren of wijzigen van een aanmelding

Kan ik een aanmelding voor training, cursus of bijeenkomst annuleren?

De aanmelding kan je uiterlijk 4 weken vóór de startdatum van de training kosteloos annuleren. Bij annuleren binnen 4 weken voor de startdatum ben je verplicht het volledige bedrag te betalen. 

Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.

Wat zijn de kosten voor het annuleren van een aanmelding?

Annulering meer dan 4 weken voor de startdatum is kosteloos. Bij annulering binnen 4 weken voor de startdatum is het volledige bedrag verschuldigd. 

Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.

Kan er iemand in mijn plaats deelnemen aan een training, cursus of bijeenkomst?

Bij verhindering mag je je kosteloos laten vervangen door een collega, als deze voldoet aan het profiel. De vervanging moet voor start van de cursus worden doorgegeven aan de klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina.

Kan ik de training op een ander moment volgen?

Je kunt tot uiterlijk 4 weken vóór de startdatum van de training waarvoor je je hebt aangemeld een verzoek doen voor het wijzigen van de startdatum. Dit kan via onze klantenservice.

Mijn account

Waarom moet ik een account aanmaken als ik wil bestellen?

Als je een eerste bestelling doet, word je gevraagd een klantaccount aan te maken bij VeiligheidNL.

Met een account is het voor deze klanten eenvoudiger om een nieuwe bestelling te doen. De betaal-en verzendgegevens worden bewaard.

Daarnaast zal onze kennisaanbod en dienstverlening in de toekomst verder digitaliseren. Dit betekent dat we onze producten en diensten vaker online gaan aanbieden en zal er vaker een inlog nodig zijn. Deze diensten zullen in de toekomst gekoppeld zijn aan je VeiligheidNL account.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Je kunt je wachtwoord resetten door je e-mailadres in te vullen op de wachtwoord vergeten pagina.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Indien je je account en alle gegevens volledig wilt verwijderen uit ons systeem, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier onderaan deze pagina. Vermeld daarbij je gebruikersnaam (account e-mailadres) en ter controle je voor-en achternaam en postcode / huisnummer combinatie. Er wordt een bevestigingsmail gestuurd naar het account e-mailadres.

Contactformulier

Staat je vraag hier niet tussen of heb je ondersteuning nodig, neem dan contact met ons op via dit formulier.

Welkom bij VeiligheidNL!

Wij maken gebruik van cookies om de website optimaal te laten werken op basis van jouw voorkeuren. Daarnaast analyseren en verbeteren wij continu. Lees meer over ons cookie- en privacybeleid.