Hoofdstuk 1: Algemene bepalingen
Artikel 1: Definities
Klacht
Iedere uiting van onvrede inzake onze dienstverlening, welke niet na een enkele toelichting of onmiddellijke correctie kan worden behandeld.
Klager
Degene die gebruik heeft gemaakt en ontevreden is over de producten of diensten van VeiligheidNL.
Hoofdstuk 2: De behandeling van klachten
Artikel 2: Indienen van een klacht
De klager dient de klacht in via het klachtenformulier op www.veiligheid.nl.
De klacht moet binnen 3 maanden na het incident ingediend worden.
Artikel 3: Klachtenregistratie
VeiligheidNL registreert de indiening van klachten en de afhandeling ervan in een klachtendossier, waarin ten minste de volgende gegevens worden opgenomen:
- de NAW-gegevens van de klager
- een omschrijving van de klacht
- de datum en de wijze van afhandeling van de klacht
- de gevoerde correspondentie en verslagen m.b.t. de klacht
- de status van de klacht (in behandeling/afgehandeld)
De gegevens worden tot 1 jaar na afhandeling van de klacht bewaard.
Artikel 4: Ontvangstbevestiging
VeiligheidNL stuurt binnen twee weken een ontvangstbevestiging.
De ontvangstbevestiging bevat:
a. de afhandelingstermijn
b. de verdere procedure
c. eventueel verzoek om meer informatie
Artikel 5: Niet verplicht in behandeling te nemen
VeiligheidNL is niet verplicht de klacht te behandelen indien zij betrekking heeft op een gedraging:
a. waarover reeds eerder een klacht is ingediend die met inachtneming van deze regeling is behandeld
b. die langer dan drie maanden vóór indiening van de klacht heeft plaatsgevonden;
c. die door het instellen van een procedure aan het oordeel van een rechterlijke instantie onderworpen is dan wel onderworpen is geweest.
Van het niet in behandeling nemen van de klacht wordt de klager zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vier weken na ontvangst van de klacht, schriftelijk in kennis gesteld.
Artikel 6: Antwoordtermijn en afhandeling
VeiligheidNL handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst.
Blijkt deze termijn niet haalbaar dan wordt de klager hierover tijdig bericht met de termijn waarbinnen wel zal worden gereageerd.
VeiligheidNL stelt de klager schriftelijk in kennis van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht alsmede van het besluit.
Meld je aan voor onze e-mail updates om op de hoogte te blijven.