Ga door naar hoofdinhoud

Hoofdstuk 1: Algemene bepalingen

Artikel 1: Definities 

Klacht 

Iedere uiting van onvrede inzake onze dienstverlening, welke niet na een enkele toelichting of onmiddellijke correctie kan worden behandeld. 

Klager 

Degene die gebruik heeft gemaakt en ontevreden is over de producten of diensten van VeiligheidNL. 

Hoofdstuk 2: De behandeling van klachten

Artikel 2: Indienen van een klacht 

  1. De klager dient de klacht in via het klachtenformulier op www.veiligheid.nl.  

  1. De klacht moet binnen 3 maanden na het incident ingediend worden. 

 

Artikel 3: Klachtenregistratie 

  1. VeiligheidNL registreert de indiening van klachten en de afhandeling ervan in een klachtendossier, waarin ten minste de volgende gegevens worden opgenomen: 
    - de NAW-gegevens van de klager 
    - een omschrijving van de klacht 
    - de datum en de wijze van afhandeling van de klacht 
    - de gevoerde correspondentie en verslagen m.b.t. de klacht 
    - de status van de klacht (in behandeling/afgehandeld) 
    De gegevens worden tot 1 jaar na afhandeling van de klacht bewaard. 

 

Artikel 4: Ontvangstbevestiging 

  1. VeiligheidNL stuurt binnen twee weken een ontvangstbevestiging. 
    De ontvangstbevestiging bevat: 
    a. de afhandelingstermijn 
    b. de verdere procedure 
    c. eventueel verzoek om meer informatie 

 

Artikel 5: Niet verplicht in behandeling te nemen 

  1. VeiligheidNL is niet verplicht de klacht te behandelen indien zij betrekking heeft op een gedraging: 
    a. waarover reeds eerder een klacht is ingediend die met inachtneming van deze regeling is behandeld 
    b. die langer dan drie maanden vóór indiening van de klacht heeft plaatsgevonden; 
    c. die door het instellen van een procedure aan het oordeel van een rechterlijke instantie onderworpen is dan wel onderworpen is geweest. 

  1. Van het niet in behandeling nemen van de klacht wordt de klager zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vier weken na ontvangst van de klacht, schriftelijk in kennis gesteld. 

 

Artikel 6: Antwoordtermijn en afhandeling 

  1. VeiligheidNL handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst. 

  1. Blijkt deze termijn niet haalbaar dan wordt de klager hierover tijdig bericht met de termijn waarbinnen wel zal worden gereageerd. 

  1. VeiligheidNL stelt de klager schriftelijk in kennis van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht alsmede van het besluit. 

Meld je aan voor onze e-mail updates om op de hoogte te blijven.