Hoewel ouders de veiligheid en het plezier van hun kinderen belangrijk vinden, staan ze niet altijd te springen om de veiligheidsinstructies. Ze vinden een luchtig en gezellig gesprek veel leuker. Neem daarom de tijd. En toon jouw persoonlijke interesse. Dat levert je heel veel goodwill op. Vraag bijvoorbeeld naar het soort feest en of het de eerste keer is dat de klant een opblaasbaar speeltoestel huurt. En benoem vervolgens de stappen voor veilige plaatsing en verankering van het opblaasbare speeltoestel én de belangrijkste speelregels (zoals de verplichting om toezicht te houden tijdens het spelen).
Om deze regels extra kracht bij te zetten, kan het goed werken om jouw klant een handtekening te laten zetten als bewijs dat hij/zij het belang ervan heeft begrepen. Dit kan bijvoorbeeld op de pakbon of het ontvangstbewijs, waar een extra onderdeel staat: veiligheidsinstructies ontvangen.
Voor een prettig gesprek met jouw klanten over de veiligheid rondom opblaasbare speeltoestellen kan je gebruikmaken van de volgende, handige tools:
Maak er gebruik van. Je kunt deze voorlichtingsmaterialen hier bekijken en downloaden.
.