
Effectmeting Doppies-campagne
Om gehoorschade bij jongeren te voorkomen, is eind 2022 de Doppies-campagne gelanceerd: een initiatief van I Love My Ears dat zich specifiek richt op jongeren van 18 tot 25 jaar. De campagne stimuleert het gebruik van oordoppen met muziekfilter tijdens het uitgaan. In 2023 is de campagne op vier momenten (‘flights’) actief geweest. Rond het Amsterdam Dance Event in oktober en in de aanloop naar de feestmaand december werd de campagne ingezet (flight 3 en 4).
Status
Onderzoek type
Onderzoek
In samenwerking met SocialMediaMen voerde VeiligheidNL een effectmeting uit om het bereik en de impact van deze campagne-inspanningen in kaart te brengen. De resultaten laten zien dat jongeren die de campagne-uitingen voor het eerst zagen tijdens flight 3/4 vaker oordoppen met muziekfilter hadden gekocht, en vaker van plan waren om deze ook in de toekomst te blijven dragen. Daarmee toont deze meting een positief effect van de campagne aan.
Benieuwd naar alle inzichten en aanbevelingen? Download hier het volledige rapport
Meer over onderwerpen:
Meer voor werkvelden:
Meld je aan voor onze e-mail updates om op de hoogte te blijven.