Op 2 januari 2019 is de organisatie die onze servers en back-up voor ons beheert, getroffen door een brand. Door dit incident en het niet naleven van de juiste herstelprocedure door deze organisatie is, buiten onze macht, alle data van de Risicomonitor verloren gegaan. Ook uw account(s) en alle eerder, door u, ingevoerde en opgeslagen gegevens en rapporten zijn verloren gegaan.
Sinds 11 januari kon de Risicomonitor weer worden gebruikt. U bent hiervan op de hoogte gesteld op 10 of 11 januari via een e-mail met een nieuwe inlog en wachtwoord. Om zo snel mogelijk weer op orde te raken konden organisaties tot 1 april een beroep doen op VeiligheidNL om informatie als organisatiegegevens, quickscans en beleidsplannen terug te laten zetten in hun account. Dit hebben we voor veel organisaties kunnen doen. Ook hebben een aantal organisaties middels een incompany training begeleiding gekregen in het werken met de Risicomonitor.
Graag willen we nu weer vooruit kijken en de schade van de brand voor zo ver het kan, achter ons laten. We willen met positieve energie door om de Risicomonitor verder door te ontwikkelen. Denk hierbij aan:
We begrijpen goed, dat ondanks alle hulp die we hebben aangeboden, deze hele situatie voor u grote impact heeft gehad en betreuren dit ten zeerste. Om de geleden schade enigszins te compenseren ontvangen alle gebruikers die tot 2 januari een account hadden in de Risicomonitor een korting van 25% op de licentiekosten. Deze wordt automatisch verrekend op de factuur voor 2019.
Heeft u naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen, dan kunt u contact opnemen via risicomonitor@veiligheid.nl of via telefoonnummer 020 – 765 10 51.